Industria frumusetii este estimata la miliarde de dolari la nivel mondial, domeniul ingrijirii parului contribuind la aceasta in masura de 24%. Un salon de cofura poate fi o afacere profitabila si constanta, insa aveti nevoie de un plan de afaceri solid si de pregatire in domeniu. De asemenea, gasirea unei nise pentru salonul de coafura te va ajuta sa atragi o baza solida de clienti fideli.
Exista fonduri europene pentru deschiderea unui coafor / salon infrumusetare?
Raspunsul este simplu: DA, exista
Vreau sa Deschid un Salon de Infrumusetare. De unde incep?
3 lucruri esentiale pe care ar trebui sa le iei in considerare inainte sa demarezi un start-up salon de infrumusetare:
- Iti va ocupa o mare parte din timp.
- Vor exista nenumarate provocari, mai ales daca este prima data cand iei calea antreprenoriatului.
- Aceasta nu inseamna ca nu trebuie sa iti urmezi pasiunea. Daca stii ca acesta este drumul pe care doresti sa il urmezi, atunci iti datorezi tie insuti sa iti transformi visul in realitate.
Am pregatit pentru tine un ghid complet cu ajutorul caruia te poti asigura ca ai planificat bine afacerea, ca ai infiintat firma corect si in conformitate cu cerintele legale, cu 6 pasi simpli de urmat.
Pasul 1. Identifica nisa de piata
Gaseste-ti nisa de piata si identifica clientii tinta. Ce varsta au acesti potentiali clienti? Care le sunt hobbiurile? Ce venit au? Ia in considerare faptul ca tinerii sunt mai atenti la stilul vestimentar pe care il adopta, sunt mai receptivi la marketingul online si mai deschisi sa incerce noi branduri, dar pot avea buget limitat. Clientii 30-40 ani isi pot permite mai multe, insa in acelasi timp s-ar putea sa fie deja loiali unui alt brand.
Pasul 2. Alege Locatia
In primul rand gandeste-te de cat spatiu ai nevoie? Este necesar un spatiu luminos? Vei avea nevoie de parcare? Doresti o zona cu acces de la o artera principala? De asemenea cert este ca un vad comercial bun iti poate propulsa afacerea, deci locatia este cheia succesului acestui business.
*Nota: Chiria spatiului reprezinta o cheltuiala eligibila in cadrul programului StartUp Nation 2020.
Pasul 3. Identifica echipamentele necesare
Lista de jos cuprinde sugestii de echipamente necesare unui salon de infrumusetare, insa nu este o lista exhaustiva. In functie de serviciile pe care doresti sa le oferi va trebui sa amai adaugi poate unele echipamente.
In primul rand mobilierul intr-un salon are un rol foarte important. Pune accent pe mobilier de calitate, dotat cu oglinzi, dulapioare si nu uita de o zona comoda, unde clientii sa isi astepte randul (canapea). Vei mai avea nevoie si de:
Pentru partea de Frizerie/Coafura:
- Posturi de lucru (cand le alegi asigura-te ca sunt comode pentru clienti si usor de manevrat pentru tine)
- Scaune de coafor
- Unitati de spalare
- Masina de tuns parul / barba
- Uscator de par
- Placa de par
- Ondulator
- Ucenic.
Pentru Cosmetica:
- Pat cosmetica
- Scaune
- Autoclave
- Vapozon
- Chiuveta
- Masa machiaj
- Incalzitor / decantor ceara
- Oglinda cu lampa
- Aerograf
- Set makeup.
Maniciura/Pedichiura
- Scaun manichiura / pedichiura
- Lampa pentru unghii
- Chit Maniciura
- Pupinel
- Pila electrica.
Pasul 4. Calculeaza costul de deschidere
Pretul echipementelor necesare difera de la un furnizor la altul, iar daca intri pe website-urile furnizorilor poti calcula si singur: vei ajunge la concluzia ca te poti incadra cu bugetul in suma de 200.000 de lei, suma care se acorda prin StartUp Nation 2020. Iar si mai important este faptul ca acest program nu necesita cofinantare din partea ta. Intr-adevar exista niste costuri initiale inainte de depunerea proiectului, pe care trebuie sa le acoperi, si anume cele cu deschiderea firmei (pana in 1.000 lei). In cazul in care alegi sa apelezi la o firma de consultanta fonduri europene, atunci vei acoperi tot tu avansul dat firmei de consultanta, urmand ca dupa castigarea proiectului restul comisionului sa fie o cheltuiala eligibila in cadrul programului StartUp Nation (deci se acopera din fonduri nerambursabile).
Deschidere Salon Infrumusetare prin StartUp Nation – vezi mai multe detalii despre program la sectiunea StartUp Nation.
Pasul 5. Identifica Linia de Finantare
Gasirea liniei de finantare potrivite este vitala, programul trebuie sa fie cel pentru care sunt eligibile: ideea de afacere, beneficiarul si nu in ultimul rand costurile necesare implementarii proiectului. Principalul program prin care puteti accesa fonduri europene nerambursabile pentru deschiderea unui salon de infrumusetare este StartUp Nation. Informatii despre program gasiti la sectiunea Consultanta StartUp Nation.
Pasul 6. Infiinteaza firma
Accesarea de fonduri europene pentru a deschide un salon de infrumusetare nu schimba cu nimic pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru infiintarea societatii. Nu intreba la ONRC daca e nevoie de acte suplimentare in cazul in care accesezi fonduri europene , nu iti va raspunde nimeni la aceasta intrebare. Crede-ne pe cuvant, modalitatea de infiintare a firmei este cea uzuala.
Inainte de a depune dosarul pentru infiintare trebuie sa verifici disponibilitatea numelui (se poate face online sau la sediul ONRC), si sa rezervi numele (doar la ONRC). Trebuie sa hotarasti ce forma juridica preferi, cea mai uzuala pentru deschidere salon infrumusetare / coafor fiind SRL (Societate cu Raspundere Limitata).
Codul CAEN pentru desfasurarea activitatilor unui salon de infrumusetare / frizerie / coafor este 9602 – Coafura si alte activitati de infrumusetare. De asemenea, mai poti fi adaugate si:
- Daca aveti si parte de cosmetica: 9604 – Activitati de intretinere corporale.
- Daca doriti sa vindeti produse cosmetice sau de ingrijire a aparului aveti nevoie si de 4775 – Comert cu amanuntul al produselor de parfumerie, cosmetica si a articolelor de toaleta.
Vezi mai multe optiuni de Coduri CAEN in functie de specificul activitatii: articolul Coduri CAEN pentru Salon Infrumusetare
Dupa gasirea si rezervarea numelui, documentele/ formularele pe catre trebuie sa le depui la ONRC sunt:
-
- Cerere de Inregistrare societate.
- Anexa 1 si Anexa 2.
- Daca este cazul – Declaratii Model 1 pentru persoane juridice care nu desfasoara activitati la sediul social ; sau Model 2 care specifica respectarea legislatiei.
- Dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei.
- Daca se foloseste o denumire care apartine/a apartinut altei firme, atunci este necesar acordul pentru utilizarea denumirii.
- In cazul asociatilor unici este necesara Declaratia ca acesta este asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata.
- Actul Constitutiv (ONRC ofera serviciul de elaborare a actului constitutiv).
- Document care sa ateste dreptul de folosinta a spatiului sediu social.
- Cerere Inregistrare document care atesta ca sediul social nu a fost instrainat.
- Declaratie sediu social.
- Dovezile privind efectuarea varsamintelor subscrise (pentru aporturi in numerar: foaie de varsamant / ordin de plata / chitanta CEC; pentru aporturi in natura subscrise la capitalul social: facturi, titluri de proprietate asupra bunurilor mobile, inclusiv certificatul de sarcini a acestor bunuri).
- Actele privind proprietatea pentru aporturile in natura (pentru imobile este necesar si certificatu constatator al sarcinilor de care sunt grevate).
- Declaratii persoane care urmaza sa devina fondatori.
- Acte identitate persoane care vor fi fondatori.
- Specimene de semnatura.
- Cetatenii straini sau reprezentantii acestora vor trebui sa dea o declaratie.
- Declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice.
- Declaratie privind plata tarifului legal.
- Dacă este cazul: actele de inregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor; avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinta.
Toate aceste formulare / documente le gasiti pe websitul ONRC la sectiunea Inmatriculari – selectati Persoane Juridice.
Pasul 7. Intocmeste Dosarul de Finantare
Primul pas spre punerea in aplicare a ideii de afacere este organizarea si transpunerea ei intr-un Plan de Afacere. Organizarea ofera cadrul atingerii obiectivelor, scrierea proiectului fiind un pas important spre succes. Planul de afacere capteaza esenta ideii tale intr-o maniera logica, clara, organizata, fiind unul din instrumentele critice pentru obtinerea finantarii si trebuie sa cuprinda si analiza cost-beneficiu, previziunile financiare, studiile de piata si studiul de fezabilitate. Ghidul StartUp Nation il puteti downloada de aici, iar modelul de plan de afacere aici.
Asadar dosarul de finantare trebuie sa contina:
- Planul de Afacere
- Previziunile Fianciare
- Studiul de Piata
- Cererea de Finantare
- Alte documente care sunt mentionate in Ghidul solicitantului
In aceasa etapa poti sa scrii singur proiectul / planul de afacere sau poti gasi un consultant care sa faca asta pentru tine. In cazul in care alegi sa mergi printr-o firma de consultanta Neotrust iti sta la dispozitie cu o prima sedinta de consultanta gratuita si un voucher cadou, iar apoi cu servicii de elaborare si implementare proiect. Contacteaza-ne, ne va face placere sa iti obtinem fonduri europene!
Pasul 8. Depune Dosarul de Finantare – Accesare Fonduri Europene
Dosarul si toate documentele necesare (inclusiv planul de afaceri) se depun online conform Ghidului Solicitantului. Lista cu documentele necesare o gasesti in Ghidul Solicitantului. Tot acolo vei gasi si alte instructiuni pentru accesare, conditii de eligibilitate si linkul spre aplicatia unde se depune planul de afacere si celelalte documente.
Dupa depunerea dosarului va urma Perioada de evaluare, in care Finantatorul evalueaza proiectul, solicita clarificari sau informatii aditionale. Daca numarul solicitantilor care au punctaj maxim depaseste numarul de beneficiari bugetati sa primeasca finantare, atunci se trece la criterii aditionale de departajare. La finalul acestei etape se anunta rezultatele.
Pasul 9. Implementarea Proiectului de Fonduri Europene Salon Infrumusetare
In aceasta etapa efectuezi achizitiile si instalezi echipamentele. Exista 3 modalitati de implementare a programului:
1. Rambursarea din surse proprii
Aceasta modalitate presupune ca beneficiarul plateste facturile din banii proprii, urmand sa isi primeasca inapoi banii depunand o cerere de rambursare. (sau mai multe)
2. Cererea de Plata
Acest mecanism se poate folosi in cazul in care furnizorul accepta livrarea echipamentelor cu plata la termen (in unele cazuri si instalarea). Beneficiarul intocmeste dosarul de achizitie, furnizorul livreaza echipamentele, iar apoi beneficiarul depune Cererea de Plata catre Finantator, dupa care isi primeste banii.
3. Cererea de rambursare prin Credit Punte
Creditul punte poate fi acordat de una din bancile partenere pe baza contractului de finantare semnat. Dupa ce creditul punte este aprobat, banca iti va efectua platile necesare, iar apoi beneficiarul depune Cererea de Rambursare la Finantator pentru a stinge creditul.
Pasul 10. Autorizare Salon Infrumusetare / Coafor
Dupa autorizarea la Registrul Comertului detaliata la pasul 6. Infiintare Firma, vei avea nevoie de alte cateva avize:
- De la Directia de Sanatate Publica nu este nevoie sa obtii autorizatie specifica insa este recomandat sa ceri asistenta de specialitate in sanatate publica si apoi sa obtii un certificat de conformitate – acesta va ajuta la sporirea increderii clientilor in afacerea ta.
- Pentru spatii mai mari de 200 mp este necesara autorizatia de la Inspectoratul Situatiilor de Urgenta. Pentru cele mai mici de 200 mp nu e nevoie de autorizare, insa este recomandata solicitarea unui punct de vedere privind necesitatea obtinerii autorizatiei ISU.
- Acordul de functionare de la Primarie – Aceasta autorizatie este reglementata la nivel local, deci iti recomandam sa verifici la primarie daca este obligatorie. Actele care se depun sunt in general: Copie CI administrator, CUI, act constitutiv etc., Certificat constatator, Copii ale documentelor pentru spatiu (acte de proprietate/chirie, schita amplasamentului), Copii ale contractului de salubrizare si dovada de plata, Acordul vecinilor si a administratorului de bloc (n cazul in care iti desfasori activitatea intr-un imobil cu destinatie locativa), Certificat Fiscal de la Directie de Impozite si Taxe Locale (DITL) – din care sa rezulte ca societatea ta nu are datorii la bugetul local (impozite si taxe pe cladiri, constructii sau mijloace de transport). Acordul de functionare de la primarie se obtine in aproximativ 30 de zile, este valabil 1 an si se reinnoieste anual
- Va trebui sa obtii si o autorizatie pentru reclama luminoasa – care este considerata o constructie si este reglementata de departamentul de Urbanism al primariilor
Pasul 11. Promovare
Activitatile de marketing sunt vitale oricarei afaceri, in special start-up-urilor. StartUp Nation permite efectuarea acestui tip de cheltuieli (sunt considerate cheltuieli eligibile). Exista nenumarate modalitati de promovare pentru un coafor, mai jos le gasesti pe cele mai importante:
Website
Costul unui website este o cheltuiala eligibila in cadrul programului StartUp Nation, deci de ce sa nu profiti de acest lucru? Un website atractiv, cu design modern cu informatii complete si actualizate despre serviciile oferite sau preturile practicate reprezinta cel mai simplu mod de a atrage noi clienti.
Promovare pe Facebook
O campanie pe Facebook este perfecta pentru a te adresa potentialilor clienti si pentru a-ti face cunoscut brandul. Social Media este una dintre cele mai importante componente ale planului de marketing.
Fluturasi publicitari
Imparte fluturasi publicitari. Asigura-te ca toata lumea afla ca s-a mai deschis un salon de infrumusetare in zona.
Promotii / Oferte speciale
Deschiderea salonului este momentul ideal pentru promotii. Vei avea disponibilitate pentru astfel de proiecte pana cand reusesti sa ai un flux constant de clienti fideli. Ofera deci primul coafat gratis, sau primul tuns gratis. Clientii vor incerca, le va place si vor reveni.
Recomandari
O buna parte din noii clienti va veni la tine prin recomandari de la alti clienti multumiti. Asigura-te deci ca iti construiesti o relatie buna cu orice client, cine e multumit te va recomanda si prietenilor.
Final articol Deschidere Salon Infrumusetare cu Fonduri Europene Nerambursabile.
7. SERVICII CONSULTANTA FONDURI EUROPENE SALON INFRUMUSETARE
Neotrust ofera suport in toate stadiile accesarii de fonduri europene nerambursabile, de la idee si pana la auditul proiectului implementat.
Costul serviciilor de Consultanta Fonduri Europene Nerambursabile pentru Deschiderea Salon Infrumusetare reprezinta o cheltuiala eligibila in cadrul StartUp Nation.
Completeaza formularul de mai jos pentru iar noi te vom suna pentru o evaluare gratuita a eligibilitatii tale pentru a deschide unui Salon de Infrumusetare cu Fonduri Europene Nerambursabile
Fii primul care afla cand apar noi programe de Fonduri Europene Nerambursabile
Aboneaza-te la Newsletter