CE ESTE STAR-TECH INNOVATION ?
Star-Tech Innovation este noul program Start-UP al anului 2020, pin care antreprenorii pot accesa o finantare nerambursabila de pana la 200.000 de lei pentru demararea unei afaceri. Obiectivul principal al programului il constituie stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii si imbunatatirea performantelor economice ale acestora, crearea de noi locuri de munca, precum si sustinerea investitiilor in tehnologii inovative si digitalizare. Sunt prioritizate zonele geografice mai putin dezvoltate economic, in care densitatea IMMurilor este mai redusa. * Conform Planului de Relansare Economica 2020 noua denumire pentru StartUp Nation este Star-Tech Innovation.
STAR-TECH INNOVATION PE SCURT
SESIUNE DEPUNERE PROIECTE: ANUL 2022 (Iunie-Iulie)
Valoare Finantare
200.000 lei
Intensitate Finantare
Eligibilitate Beneficiar
Angajamente
Cheltuieli Eligibile
Doresc sa particip la programul Star-Tech Innovation 2020 !
Completeaza formularul si un consultant Neotrust te va suna. Prima sedinta de consultanta este gratuita. In aceasta sedinta verificam eligibilitatea si calculam sansele de castig.
VEZI CARE ITI SUNT SANSELE DE REUSITA LA STAR-TECH INNOVATION !
Calculator Punctaj Star-Tech Innovation (noul program StartUp Nation)
Raspunde la cateva intrebari pentru a calcula punctajul pe care il poti obtine la Star-Tech Innovation. Raspunsul il primesti pe loc.
PASI ACCESARE STAR-TECH INNOVATION 2020
De la idee la implementare, de la Persoana Fizica la Beneficiar. Vezi mai jos care sunt pasii pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile prin Star-Tech Innovation.
NEOTRUST
CONSULTANTA STAR-TECH INNOVATION
Va stam la dispozitie cu urmatoarele Servicii de Consultanta Star-Tech Innovation :
In cadrul campaniei de consultanta Star-Tech Innovation Gold Rush va oferim un voucher de 1000 de lei, (care poate fi folosit doar pentru serviciile Neotrust). – Am extins valabilitatea voucherului pana in luna Septembrie 2020
IDEI DE AFACERI PRIN STAR-TECH INNOVATION 2020
Deschide un Service Auto
Daca esti pasionat de autovehicule si doresti sa infiintezi un service auto, trebuie sa stii ca investitia poate fi acoperita din fonduri nerambursabile. Pentru maximizarea profitabilitatii specialistii recomanda ca in faza de start-up acesta sa fie structurat 70% pe reparatii tinichigerie si 30% mecanica. Oportunitatile de dezvoltare pe zona de vulcanizare auto pot aduce un plus de profitabilitate.
Firma IT / Productie Soft
Domeniul IT este de mare actualitate pentru un start-up in 2020. Atractivitatea ridicata pentru acest gen de start-up este generata atat de profitabilitatea ridicata a domeniului cat si de cadrul legal prietenos (diverse facilitati fiscale acordate angajatilor si firmelor din acest domeniu).
Atelier Croitorie
Businessul poate fi inceput cu un mic atelier de creatie si confectie haine, dotat cu masini de croit si cusut, mese cretie, intr-un spatiu de dimensiuni mici, iar ulterior acesta se poate dezvolta in ceva mai mare. E nevoie doar de pasiune pentru moda, investitia fiind acoperita din fonduri europene.
Cabinet Stomatologic
O idee pentru specialisti in domeniul medical, proaspeti absolventi ai Facultatii de Medicina este deschiderea unui cabinet stomatologic. Si nu doar pentru ei. Daca nu ai pregatire in domeniu poti angaja persoane care au iar tu sa activezi pe rolul de manager.
Laborator cofetarie
Candy baruri, prajituri de sarbatori, torturi pentru zile de nastere, praline, ciocolata de casa, salam de biscuiti, eclere, trei ciocolate, amandine, savarine sau torturi de nunta, cine le refuza? Pentru investitie se primesc fonduri europene nerambursabile (cuptoare patiserie-cofetarie, masini de foietaj, vitrine de prezentare, masini de glazurat, malaxoare si mixere planetare, masini pentru pulverizarea ciocolatei, echipamente frigorifice si alte utilajele de laborator).
Afacere in Constructii
Afacerile in domeniul constructiilor sunt profitabile si de actualitate. Majoritatea utilajelor care sunt folosite in lucrarile de constructii sunt eligibile a fi cumparate pe fonduri europene (inclusiv escavatoare, bulldozere, buldoescavatoare, macara, incarcator, platforma, etc).
Aspecte Importante pentru Afaceri de Succes demarate prin Star-Tech Innovation
Exista o serie de elemente cheie care contribuie la succesul afacerilor demarate pe fonduri europene nerambursabile, de la elaborarea coerenta si logica a planului de afacere, pana la bugetarea realista a cheltuielilor implementarii proiectului. Sub-bugetarea in faza de elaborarea a planului de afacere este unul dintre cele mai mari pericole care pot crea mari probleme in faza de implementare.
Se estimeaza asadar costurile care credem ca le vom avea cu demararea afacerii. De exemplu pentru un atelier de tamplarie cu lemn masiv va trebuie sa estimam costurile pentru achizitia utilajelor necesare: cel putin o masina de rindeluit si degrosat, fierastrau, masa de de formatizat, masina de slefuit (prevazuta cu disc abraziv si masa inclinabila), strung de lemn, masina de gaurit, etc. Este important de stiut ca dupa aprobarea proiectului nu veti putea face alte achizitii decat cele pe care le-ati bugetat (si pentru care ati primit aprobare odata cu aprobarea proiectului). Deci toate utilajele necesare trebuie sa fie amintite in proiect.
Tot in faza de elaborare a proiectului, in dosarul de finantare se vor include oferte de pret pentru toate utilajele pe care doriti sa le achizitionati. Ofertele de pret trebuie sa fie sustenabile, nu se recomanda negocierea discounturilor pe care furnizorii nu se angajeaza sa le acorde si dupa 6 luni de exemplu cand veti face achizitiile.
Importanta bugetarii corecte si pericolul sub-bugetarii sunt amintite si de catre Angela Cristea, reprezentanta Comisiei Europene in Romania, in cadrul campaniei ” Informarea si Imbunatatirea Comunicarii privind politica de coeziune a Uniunii Europene”.
PASI INFIINTARE FIRMA
Inainte de a depune dosarul pentru infiintare trebuie sa verificati disponibilitatea numelui (se poate face online sau la sediul ONRC), si sa rezervati numele (doar la ONRC). Trebuie sa hotarati intre SRL, SRL-D, SA, etc. Dupa gasirea numelui, documentele/ formularele necesare sunt:
-
- Cerere de Inregistrare societate.
- Anexa 1 (privind inregistrarea fiscala) si Anexa 2 (privind investitia straina)
- Daca este cazul – Declaratii Model 1 pentru persoane juridice care nu desfasoara activitati la sediul social ; sau Model 2 care specifica respectarea legislatiei.
- Dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei – aceasta trebuie sa fie in original.
- Daca se foloseste o denumire care apartine/a apartinut altei firme, atunci este necesar acordul pentru utilizarea denumirii.
- In cazul asociatilor unici este necesara Declaratia ca acesta este asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata.
- Actul Constitutiv (ONRC ofera serviciul de elaborare a actului constitutiv).
- Document care sa ateste dreptul de folosinta a spatiului sediu social.
- Cerere Inregistrare document care atesta ca sediul social nu a fost instrainat.
- Declaratie sediu social.
- Dovezile privind efectuarea varsamintelor subscrise (pentru aporturi in numerar: foaie de varsamant / ordin de plata / chitanta CEC; pentru aporturi in natura subscrise la capitalul social: facturi, titluri de proprietate asupra bunurilor mobile, inclusiv certificatul de sarcini a acestor bunuri).
- Actele privind proprietatea pentru aporturile in natura (pentru imobile este necesar si certificatu constatator al sarcinilor de care sunt grevate).
- Declaratii persoane care urmaza sa devina fondatori.
- Acte identitate ale fondatorilor.
- Specimene de semnatura. ale reprezentantilor societatii
- Cetatenii straini sau reprezentantii acestora vor trebui sa dea o declaratie.
- Declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice.
- Declaratie privind plata tarifului legal.
- Dacă este cazul: actele de inregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor; avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinta.
Datorita faptului ca in ultima perioada au existat schimbari frecvente a formularelor, recomandarea noastra este sa mergeti direct pe websitul ONRC la sectiunea Inmatriculari – selectati Persoane Juridice iar acolo gasiti formularele actualizate.
CONSULTANTA GRATUITA STAR-TECH INNOVATION
Cluj sau Bucuresti, Timisoara sau Iasi, Oadea sau Sibiu, Brasov, Alba Iulia sau orice alta localitate din tara, in noi gasesti un partener de incredere. Completeaza formularul de mai jos si te vom suna pentru o sesiune gratuita de Consultanta Start-Up Nation.
ARTICOLE
Cum Se Pregateste Un Proiect de Fonduri Europene In 2021
Afla cum se pregateste un proiect cu fonduri europene nerambursabile in anul 2021: care sunt pasii [...]
Cum Deschizi un Salon de Infrumusetare cu Fonduri Europene – Ghid complet
Industria frumusetii este estimata la miliarde de dolari la nivel mondial, domeniul ingrijirii parului contribuind la [...]
Fii primul care afla cand apar noi programe de Fonduri Europene Nerambursabile
Aboneaza-te la Newsletter
Lista Cheltuieli Eligibile Star-Tech Innovation
- Echipamente tehnologice.
Echipamente tehnologice inclusiv echipamente IT tehnică de calcul tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii, sisteme audio-video, cu excepţia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale.
- Achiziţionarea de spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ.
Valoarea activului ce urmează a fi achiziţionat în cadrul programului se va face pe baza unei evaluări al unui expert evaluator ANEVAR, cu excepţia spaţiilor mobile de lucru/ producţie / prestări servicii / comerț. Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie să aibă destinaţie locativă, la momentul achiziției. In categoria spatii sunt incluse corturile pentru organizare evenimente și baloanele presostatice. Pentru aceste cheltuieli nu este necesar raport ANEVAR.
- Mijloace de Transport.
Autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, elevatoare, încărcătoare, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcaţiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepţia tuturor vehiculelor simbol G, conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările şi completările ulterioare. Nu se finanțează vehiculele de transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri.
– Pentru activitățile de rent a car, școli de șoferi si pilotaj și transporturi cu taxi-uri nu este limitată valoarea maximă și numărul de autoturisme achiziționate.
– Pentru alte activități în afara celor prevăzute la alin (2), autoturismele sunt eligibile pentru toate activitățile din cadrul programului cu justificarea necesității achiziționării acestora în planul de afaceri, în valoare eligibilă de maxim 36000 lei și maxim 1 autoturism / beneficiar.
– În cazul în care întreprinderea beneficiară de ajutor de minimis, pe lângă activitatea eligibilă pentru care solicită ajutor în cadrul schemei de minimis, desfăşoară şi activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, nu poate utiliza ajutorul de minimis pentru achiziţionarea de mijloace de transport marfă, decât dacă se asigură, prin separarea activităţilor sau o distincţie clară între costuri, că activitatea exclusă din domeniul de aplicare al schemei nu beneficiază de ajutoare de minimis.
- Achiziţionarea de mobilier, aparatură birotică şi sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale.
- Echipamente economie energie/surse regenerabile.
Achiziţionarea de echipamente, respectiv sisteme specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare.
- Echipamente incalzire/climatizare.
Achiziţionarea de echipamente de încălzire sau climatizare, respectiv sisteme aferente spaţiului de desfășurare a activității de comerţ, producţie sau servicii.
- Salariile, utilitățile (energie electrica, consum apă, gaze, salubritate, abonament telefon si internet), servicii de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de lucru, spaţii de producţie sau spaţii pentru prestări servicii şi comerţ.
– Valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilități, servicii de contabilitate și chirii) reprezintă o sumă forfetară de maxim 30% din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate în urma verificării planului de afaceri, respectiv din suma cheltuielilor aprobate la decont. Decontarea se face în tranșa a doua în baza cererii beneficiarului însoțită de documentele care să ateste angajarea numărului si tipului de persoane asumate prin planul de afaceri.
- Website.
Realizarea unei pagini web pentru prezentarea și promovarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor, promovare online a site-ului si cheltuieli înregistrare domeniu fără hosting, pentru operatorii economici care nu deţin alt site şi care trebuie să fie funcţional la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului de minimis și pe toată perioada de monitorizare, în valoare eligibilă de maxim 4000 lei; pentru codul CAEN 6201 nu este eligibilă cheltuiala cu realizarea de pagini web.
- Active necorporale.
– referitoare la brevete de inventie, francize, etichetare ecologică;
- Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale desfășurate în România sau în altă țară membră a Uniunii Europene.
– pentru asociatul/ actionarul/ administratorul/ angajatii societăţii aplicante, în valoare eligibilă de maxim 1000 lei.
- Taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA conform Codului Fiscal.
- Consultanţă.
Consultanta pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program şi/sau pentru implementarea proiectului, în valoare eligibilă de maxim 8000 lei, decontabilă în ultima cerere de rambursare/plată; Această activitate poate fi efectuată înainte de semnarea acordului de finanţare. Furnizorii de servicii de consultanţă eligibili în cadrul Programului pot fi numai organizaţii furnizoare de consultanţă care au dreptul legal de a desfășura acest tip de activitate, respectiv au activitatea de consultanță în statut sau sunt întreprinderi care au ca activitate autorizată a fi desfăşurată una dintre activităţile incluse în cod CAEN clasa 70. Societățile, asociații/acționarii societăților care furnizează servicii de consultanță în cadrul programului Start Up Nation nu pot avea calitatea de furnizori pentru alte cheltuieli eligibile în cadrul programului.
- Programe informatice.
Programe software necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare, inclusiv licenţe, în valoare eligibilă de maxim 60.000 lei. Software pentru comerţul on-line este eligibil indiferent de codul CAEN pentru care solicită finanțare, cu excepția codului CAEN 6201. Valoare maximă eligibilă pentru software comerț on-line este de 20.000 lei din totalul cheltuielilor pentru programe software. Pentru codul CAEN 6201 nu sunt eligibile cheltuielile cu programe software necesare desfăşurării activităţii (programe software la comandă) pentru care se solicită finanţare.
- Cheltuieli Credite.
Cheltuieli financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului. Decontarea acestor cheltuieli se face numai pe bază de cerere de rambursare pentru valoarea cheltuielilor financiare de după momentul semnării acordului de finanțare, pentru perioada de implementare.
- Două plăcuțe informative obligatorii în valoare de maxim 500 de lei care vor fi plasate astfel:
-una în interiorul spațiului de la locația de implementare a proiectului (indoor), în locul cu vizibilitatea cea mai bună pentru vizitatori (recepție, secretariat, loc de așteptare etc);
-una în exteriorul spațiului de la locația de implementare a proiectului (outdoor), în locul cu vizibilitatea cea mai bună pentru clienți, pe lângă spațiul unde se desfășoară activitatea (fațada stradală, intrare în clădire etc).